کنفرانس بتن و سازه های بتنی و دانلود,بتن مگر,بتن ریزی,بتن اکسپوز,بتن سبک,بتن مسلح,بتن ریزی در هوای سرد,بتن چیست,بتن پیش تنیده,بتن الیافی,بتن آماده,بتن کن,بتن مگر چیست,بتن شفاف,بتن خود تراکم,بتن کن رونیکس,بتن شیمی,بتن در چه دمایی یخ میزند,بتمن,بتن کن توسن,بتن پاس,بتن ریزی در هوای سرد,بتن ریزی سقف,بتن ریزی ستون,بتن ریزی در هوای بارانی,بتن ریزی در هوای گرم,بتن ریزی پی,بتن ریزی به انگلیسی,بتن ریزی سقف تیرچه بلوک,بتن ریزی کف,بتن ریزی زیر آب,بتن ریزی ایران مال,بتن ریزی با لوله ترمی,بتن ریزی کف سوله,بتن ریزی در هوای سرد pdf,بتن ریزی گرمایش از کف,بتن ریزی دیوار برشی,بتن ریزی حجیم,بتن ریزی با ماله پروانه ای,بتن ریزی راکتور اراک,بتن ریزی با پمپ

۱۹ توصیه ضد چربی در آشپزی!

۱۹ توصیه ضد چربی در آشپزی!

دسته بندی : بتن اکسپوز تاریخ : یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷

چربی ها ترکیباتی هستند که بدن برای تامین انرژی و بسیاری از اعمال حیاتی خود به آنها نیازمند است. این گروه از مواد غذاییبه پروتئین ها برای انجام عملکردشان کمک می کنند. همچنین منشاء واکنش های شیمیایی محسوب می شوند و در روند رشد، فعالیت سیستم ایمنی، تولیدمثل و… نقش دارند. چربی ها همچنین به جذب برخی مواد مغذی مانند ویتامین های A ،E ،D و K در کبد کمک می کنند اما بهره مندی از تاثیرات مثبت این گروه مواد غذایی تنها زمانی است که به کمک برنامه غذایی متعادل و متنوع کنار شیوه زندگی سالم، تعادل میان دریافت و مصرف و نهایتا ذخیره سازی چربی، برقرار باشد و به خصوص در انتخاب چربی ها دقت شود تا بهترین نوع روغنها انتخاب شده و مصرف چربی های حیوانی و کره به حداقل ممکن برسد. در غیر این صورت باید منتظر بروز بیماری های مختلف بود. با این حال مشکل اینجاست که معمولا بسیاری از ما به مصرف زیاد روغنها در تغذیه خود عادت کرده ایم. بنابراین، اگر خواستار حفظ سلامت و تناسب اندامتان هستید، از این پس برخی اصول تغذیه ای سالم و کم چرب را رعایت کنید. مطمئن باشید به زودی این شیوه جدید را بیشتر می پسندید.

۱۹توصیه ضد چربی

مجله سلامتی راستینه ، ۱۹ توصیه ضد چربی در آشپزی را تقدیم می کند :

قسمت های کم چرب گوشت را بخرید و قبل از طبخ، چربی های قابل رویت آن را جدا کنید. به علاوه، از همین گوشت برای تهیه گوشت چرخ کرده هم استفاده کنید.

پوست مرغ و دیگر ماکیان را قبل از طبخ جدا کنید. این قسمت حاوی مقدار زیادی چربی های اشباع است.

گریل و بخارپز کردن گوشت ها را جایگزین روش های معمول سرخ کردن کنید. حتی می توانید به جای سرخ کردن انواع گوشت و ماهی، آنها را در کاغذ آلومینیومی بپیچید و در فر بگذارید.

بخار پز کردن

سبزیجات را بخارپز یا گریل کنید و اگر برای تهیه بعضی غذاها حتما نیاز به سرخ شدن است، از مقدار کمی روغن گیاهی استفاده کنید.

هنگام سرو سالاد، آبلیمو، سرکه یا سس ماست را جایگزین سس مایونز و دیگر سس های با پایه روغن کنید.

در انتخاب لبنیات نیز انواع کم چرب برتری بیشتری نسبت به لبنیات پرچرب دارند و جالب است بدانید چربی بالای شیر حتى می تواند مانع جذب کلسیم شود.

کوکو را در تابه های تفلون طبخ کنید تا نیاز کمتری به روغن باشد.

پوره سیب زمینی

در تهیه پوره سیب زمینی به جای کره، ماست بریزید و برای بهبود طعم از سبزیجات معطری مانند جعفری کمک بگیرید.

ساندویچ را همراه سس خردل، کچاپ سس انار و دیگر سس های ترش میل کنید و از این پس مایونز را کنار بگذارید.

به جای دسر و بستنی های چرب از میوه، ماست و دسرهای میوه ای استفاده کنید.

سوپ کم چرب

سوپ ها و خورش ها را کمی قبل از سرو، آماده کنید و بگذارید سرد شوند سپس چربی جمع شده روی غذا را بردارید و دوباره گرمشان کنید.

هنگام سرخ کردن سیب زمینی علاوه بر مقدار کم روغن گیاهی، از ماهیتابه تفلون استفاده کنید و در آن را نیز ببندید زیرا بخار روند طبخ سیب زمینی ها را تسریع می کند.

در تهیه سوپ های با پایه خامه، شیر کم چرب را جایگزین کنید. البته می توانید از پیاز رنده شده یا پوره سیب زمینی نیز برای قوام سوپ به جای خامه کمک بگیرید.

پنیر رنده شده

به جای استفاده از پنیرهای ورقه ای در دستورهای مختلف آشپزی، پنیر رنده شده استفاده کنید زیرا در این صورت حجم پنیر مصرفی تان کمتر خواهد بود. همچنین بهتر است پنیر سفید کم چربی را جایگزین پنیرهای پیتزا کنید.

روغن را در اسپری بریزید. در این صورت تنها به چرب شدن ظرف اکتفا می کنید و دیگر طبق عادت حجم زیادی روغن نیاز نخواهید داشت.

معمولا هنگام طبخ نان، شیرینی و … سینی فر را چرب می کنیم. به شما پیشنهاد می کنیم از این به بعد ورقه های آشپزی جایگزین روغن یا کره مصرفی تان باشد.

پیش از سر و مواد غذایی سرخ شده مانند سیب زمینی، بادمجان، کدو و… آنها را روی کاغذ خشک کن بگذارید تا روغن اضافی شان گرفته شود.

ماست شیرین

نیمی از مقدار پیشنهادی روغن یا کره در دستورهای شیرینی و کیک را با کمپوت میوه یا ماست جایگزین کنید.

خامه یکی از مواد غذایی پرمصرف آشپزی به خصوص شیرینی پزی است اما می توان برای کاهش دریافت این نوع چربی ها با توجه به دستور مورد نظر، نیمی از مقدار خامه را ماست شیرین یا شیر استفاده کرد.

سایت پزشکی و مجله سلامتی راستینه

منابع

منبع تصاویر

  • rd
  • taste
  • cookincanuck
  • janeshealthykitchen
  • simplyrecipes
  • detoxinista

نوشته ۱۹ توصیه ضد چربی در آشپزی! اولین بار در سایت پزشکی و مجله سلامتی راستینه پدیدار شد.

دیدگاه کاربران انتشار یافته : 0 - در انتظار بررسی : 1
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.